Varde tusch!



Jag var inte riktigt på topp idag pga diverse anledningar, så jag orkade inte
riktigt sätta mig ner och skissa vidare på serien. Däremot var jag väldigt
nyfiken på tusch-utrustningen jag köpte i förra veckan, så jag tänkte att jag
kan ju lika gärna börja tuscha, av flera anledningar:

1. Jag kommer igång med tuschningen också, alltid bra!
2. Jag får känna på hur det känns.
3. Jag ser hur lång tid det tar att tuscha en sida.

(Ja, du ser rätt. Jag har tuschet och vattnet i varsitt snapsglas.)

Så jag satte igång med sida 1.



Halvvägs, ungefär.




Ute på böljorna svarta. Lite nöjd med havet på vissa ställen, på andra ställen inte.
Men det är första rutan och jag hade lite prestationsångest.








Jimmys fyra personligheter. Anledningen att himlen ser så konstig ut på sista
bilden är att jag bara målat tusch precis runt stjärnorna.

Det blev förstås lite mer heltäckande sen:




Såhär går det till ungefär:



Jag ritar i all text och alla konturer med en 0.5 tuschpenna.




Sedan gör jag små streck-skuggningar med 0.1 och 0.3 pennan.




(ritade även till en fyr på havet för att himlen och havet inte bara skulle bli
som en stor svart ridå bakom Jimmy.)




Såhär, himmel och hav kolsvart och en lite gråaktig fyr sprider sitt ljus.




Liten close-up.


Såhär ser hela sidan ut nu:



Jag blir lätt ganska trött i huvudet av att skissa, eftersom jag måste komma
på hur varje ny ruta ska se ut och vad Jimmy ska säga osv, men om jag blir
trött och inte orkar mer kan jag ju istället bara tuscha ett tag/resten av kvällen.

Bra va? :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0