Bråket!

Inatt har jag ritat en sida till, som avhandlar ett bråk mellan
Jimmy och hans mamma, eftersom han kommer hem så sent.



Tänkte mycket på kroppsspråket i den här scenen, ville få fram raseriet hos
mamman och det irriterade försvaret hos Jimmy, som inte riktigt kan sätta sig
in i vad han gjort för fel.




Jag tänkte på håret som lossnar ur mammans papiljotter som ger henne ett
mer stressat och ostädat intryck vilket förstärker hur hennes ilska ser ut på bild.
Tänkte även på att de ska vara ungefär lika långa, för att ingen av dom ska ha
"övertaget", och för att Jimmy är i mitten av sin frigörelse från mamman.
Hade han varit kortare än henne skulle han sett väldigt mycket yngre ut, och
hade han varit längre hade han sett för vuxen ut.

Jag har verkligen kommit igång nu, vilket känns jättejättebra!
Ser fram emot att rita nästa sida istället för att tänka "Åh nej, projektarbetet också,
fan vad mycket jag har att göra!" vilket känns som ett grundkriterie för att jag ska
kunna rita något bra. Men den här sidan med bråket är jag nöjd med!

/ Emelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0